Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje Departamentu

Licencja na czytanie II – konferencja dla nauczycieli i bibliotekarzy w Bibliotece Pedagogicznej w Toruniu

Logotyp Biblioteki Pedagogicznej w Toruniu

25 kwietnia 2017 r. (wtorek) w godz. 14.30-19.00 Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu i Toruński Ośrodek Doradztwa Metodycznego i Doskonalenia Nauczycieli zapraszają nauczycieli i bibliotekarzy do udziału w konferencji Licencja na czytanie II, poświęconej skutecznemu promowaniu czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

 

Wydarzenie wpisuje się w realizację jednego z kierunków polityki oświatowej Ministerstwa Edukacji Narodowej ustalonych na rok szkolny 2016/2017, tj. rozwijania kompetencji czytelniczych oraz upowszechniania czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

W trakcie konferencji zostaną zaprezentowane różnorodne i nowatorskie metody służące rozbudzaniu i podtrzymywaniu zainteresowania wartościową literaturą. Prelegenci zaprezentują czytanie jako akt intelektualny i jako czynność zautomatyzowaną oraz „szanse” tekstu literackiego wobec oczekiwań i możliwości współczesnego czytelnika/autora, dodatkowo wskażą wartość i przydatność słowników elektronicznych, przedstawią krótkie wprowadzenie w zagadnienie polskiej prozy po roku 1989 oraz przybliżą odbiorcom nowoczesną (zwłaszcza na polskim rynku wydawniczym) formę literatury wizualnej, jaką jest picture book i zaprezentują komiks jako nośnik treści historycznych.

Konferencji towarzyszyć będą warsztaty  dotyczące  zabiegów komparatystycznych w tekście literackim, doskonalące umiejętność pisania recenzji pod kątem przygotowania ich do publikacji w sieci, a także zachęcające uczestników do kreatywnej działalności eksploracyjnej zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej.

Udział w konferencji jest bezpłatny.

Liczba miejsc ograniczona (50 miejsc), decyduje kolejność zgłoszeń.

Tematy warsztatów:

Monolog i dialog w „Lubiewie” Michała Witkowskiego
 

Warsztaty poprowadzi doktor habilitowany Marcin Wołk.

Warsztaty dotyczyć będą  zabiegów komparatystycznych w ,,Lubiewie''. Uczestnicy proszeni są o przeczytanie (znajomość) 50 stron powieści Michała Witkowskiego.

„Trening kreatywności, czyli co ma wiatrak do piernika…”

Warsztaty poprowadzi doktor Magdalena Cyrklaff.

Celem warsztatu jest sprowokowanie uczestników do kreatywnej działalności eksploracyjnej zarówno w sferze osobistej, jak i zawodowej, związanej głównie z pracą w obszarze edukacji i rozwoju. Zajęcia będą stymulowały ciekawość poznawczą i zachęcały do szukania niestandardowych, a przez to zwykle skuteczniejszych i bardziej innowacyjnych rozwiązań. Dzięki wykonywaniu ćwiczeń i udziale w role-play’ach uczestnicy poznają techniki i strategie kreatywnego rozwiązywania problemów i pracy nad swoimi zasobami osobistymi. Każde z ćwiczeń omówione zostanie przez trenerkę na forum grupy i uzupełnione komentarzem oraz odwołaniem do teorii. Do udziału w zajęciach zapraszamy szczególnie te osoby, które nigdy wcześniej nie uczestniczyły w tego rodzaju warsztatach, a także te, które nie wierzą w siebie i swój potencjał.

Jak pisać recenzje? Warsztaty z elementami webwritingu.

Warsztaty poprowadzi Paulina Matysiak, blogerka, autorka bloga o książkach i życiu literackim zaginamrogi.pl. W trakcie zajęć uczestnicy dowiedzą się jak zacząć pisać recenzje i jak przygotować tekst publikowany w sieci. Ponadto blogerka poruszy zagadnienie prowadzenia rozmów o książkach nigdy nie czytanych.

 

Więcej informacji na stronie http://www.bptorun.edu.pl/

 

 

 

Oprac.

Wiesława Budrowska

Wydział Informacyjno-Bibliograficzny

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu

 

Biblioteka Pedagogiczna im. gen. bryg. prof. Elżbiety Zawackiej w Toruniu jest jednostką

 oświatową, dla której organem prowadzącym jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 

Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego  Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu (TK)

 

BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc