Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje Departamentu

Konferencja Budowanie jakości sieci współpracy i samokształcenia – w kierunku rozwoju kultury szkoły i jej uczestników

Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy dr hab. inż. Marek Macko, prof. nadzw.

4 grudnia 2017 roku w auli Biblioteki  Uniwersytetu  Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy  odbyła się konferencja  Budowanie jakości sieci współpracy i samokształcenia – w kierunku rozwoju kultury szkoły i jej uczestników, której organizatorem był Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy  Katedra Dydaktyki i Studiów nad Kulturą Edukacji Laboratorium Zmiany Edukacyjnej – Centrum Badań nad Uczeniem się i Rozwojem wspólnie z Departamentem  Edukacji i Kształcenia Ustawicznego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego oraz Kujawsko-Pomorskimi Centrami Edukacji Nauczycieli  w Bydgoszczy, Toruniu i we Włocławku. Adresatem konferencji byli nauczyciele konsultanci wojewódzkich placówek doskonalenia nauczycieli, pracownicy Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego, dyrektorzy szkół i placówek oraz wizytatorzy Kuratorium Oświaty w Bydgoszczy

 

Gości i uczestników konferencji powitały prof. zw. dr hab. Ewa Filipiak i  Domicela Kopaczewska Dyrektor Departamentu Edukacji i Kształcenia Ustawicznego. Następnie owocnych obrad życzył Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy dr hab. inż. Marek Macko, prof. nadzw.

 

W części pierwszej konferencji  prof. zw. dr hab. Ewa Filipiak wprowadziła w problematykę oraz moderowała panel, w którym nauczyciele akademiccy  przedstawili następujące zagadnienia:
dr Ewa Lemańska-Lewandowska: Czy polska szkoła jest gotowa, by być przestrzenią  dla kooperatywnego doskonalenia edukacyjnego?
dr Małgorzata Wiśniewska: Sieć współpracy w kulturze organizacyjnej szkoły – kulturowe determinanty funkcjonowania sieci na poziomie indywidualnym, zespołu, grupy i organizacji.
dr Joanna Szymczak: Sieć współpracy jako „przestrzeń kulturowa" dla refleksyjności i refleksji nauczycieli.

 

W drugiej części prof. Olivier Francomme (UPJV-ESPE Beauvais, ICEM - L’Institut Coopératif de l’École Moderne - Pédagogie Freinet, Francja) i mgr Justyna Gorce-Bałut (UKW w Bydgoszczy) przedstawili dobre praktyki  L’Institut Coopératif de l’Ecole Moderne: un réseau coopératif de praticiens -chercheurs.  ICEM - sieć współpracy między nauczycielami – badaczami. Przybliżyli funkcjonowanie sieci współpracy francuskich nauczycieli, którzy w swojej szkole pracują zgodnie z założeniami pedagogiki Celestyna Freineta. Ukazali również postawy rodziców dzieci uczęszczających do jednej z takich szkół, rodziców, którzy odważnie zadają nauczycielce pytania na temat efektywności stosowanych metod, konstruktywnie z nią dyskutują.

 

Następnie prof. UKW dr hab. Dorota Podgórska-Jachnik (nauczyciel konsultant WODN w Zgierzu) omówiła zagadnienie Sieci współpracy i samokształcenia z perspektywy nauczyciela akademickiego i nauczyciela konsultanta ośrodka doskonalenia nauczycieli. Nauczycielki  konsultantki: dr Violetta Panfil-Smolińska (KPCEN w Bydgoszczy), mgr Danuta Potręć (KPCEN w Toruniu),  dr Lena Tkaczyk (KPCEN we Włocławku) przedstawiły zagadnienia sieci współpracy i samokształcenia realizowane w wojewódzkich placówkach doskonalenia.

 

Ostatnią część spotkania stanowiły warsztaty  (WORLD CAFÉ) dotyczące następujących zagadnień:
- Podnoszenie jakości funkcjonowania sieci
- Doświadczenia związane z byciem liderem sieci (geneza roli lidera, zadania, staż, ile sieci, powstanie sieci)
- Koordynowanie sieci (formy i metody pracy, komunikacja w sieci, komunikowanie o sieci, przekonania na temat sieci).

 

Konferencję podsumowała  prof. zw. dr hab. Ewa Filipiak.

 

Kujawsko-Pomorskie Centra Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Toruniu i we Włocławku są jednostkami oświatowymi, dla których organem prowadzącym jest Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego.    

 

Departament Edukacji i Kształcenia Ustawicznego Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu

 

Powitanie gości -prof. zw. dr hab. Ewa Filipiak i  Domicela KopaczewskaPrezentacja dobrych praktyk - Kujawko-Pomorskie Centra Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy,Toruniu i Włocławku Prezentacja dobrych praktyk - Kujawko-Pomorskie Centra Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy, Toruniu i WłocławkuProf. Olivier Francomme i mgr Justyna Gorce-Bałut Prorektor ds. Rozwoju i Współpracy dr hab. inż. Marek Macko, prof. nadzw.Sesja panelowaWarsztaty  (WORLD CAFÉ) - grupa 1Warsztaty  (WORLD CAFÉ) - grupa 2Warsztaty  (WORLD CAFÉ) - grupa 3


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc