Zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych - RODO) potrzebujemy zgody na przetwarzanie Twoich danych osobowych, w tym przechowywanych odpowiednio w plikach cookies Dowiedz się więcej na temat polityki cookies
Klikając przycisk „Przejdź dalej” lub zamykając to okno za pomocą przycisku „x” wyrażasz zgodę na zasadach określonych poniżej:
Zgadzam się na przechowywanie w urządzeniu, z którego korzystam tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawionych w czasie korzystania przez ze mnie z produktów i usług świadczonych drogą elektroniczną w ramach stron internetowych, serwisów i innych funkcjonalności, w tym także informacji oraz innych parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach dostosowania do potrzeb poprawy bezpieczeństwa, statystycznych i reklamowych. Możesz zmienić ustawienia obsługi cookies w przeglądarce internetowej. Korzystając z naszych stron bez zmiany tych ustawień wyrażasz zgodę na wykorzystanie przez nas plików cookies. Dowiedz się więcej na temat ochrony danych osobowych

Zakmnij Zakmnij
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Loading script and Flickr images

Informacje Departamentu

Jak radzić sobie z trudnym klientem w pracy socjalnej

Wychodząc naprzeciw potrzebom zgłaszanym przez środowiska zawodowo pomagającym rodzinom, Departament Spraw Społecznych, Wdrażania EFS i Zdrowia Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko-Pomorskiego w Toruniu, przygotował cykl warsztatów dla pracowników socjalnych, asystentów rodziny, pn.: „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”. Szkolenia odbyły się w Toruniu w dniu 9 października oraz w Bydgoszczy 26 października i miały na celu m.in. wzmacnianie umiejętności pracy z trudnym klientem. W dwóch edycjach szkoleń wzięło udział 50 osób.

 

W trakcie szkolenia uczestnicy m.in.:

  • Wypracowali wskaźniki dla własnego stylu komunikacji w kontakcie z trudnym klientem;
  • Zyskali wiedzę nt. przyczyn zachowań trudnych klientów i radzenia sobie z nimi;
  • Rozwinęli umiejętności przekazania klientowi informacji zwrotnej, aby zmienił swój negatywny sposób komunikacji i zachowań;
  • Nabyli kompetencje asertywnej odmowy klientowi roszczeniowemu;
  • Opanowali techniki „4 kroków” w sytuacji zachowań agresywnych klientów.

 

Podczas szkoleń zastosowano różnorodne metody pracy jak: mini wykłady, dyskusje w małych grupach, ćwiczenia określonych umiejętności w parach, odgrywanie scenek zaczerpniętych z realnej pracy, które pozwoliły w pełni wykorzystać doświadczenia uczestników oraz zwiększyć ich wiedzę i umiejętności. Warsztaty poprowadził Piotr Sajewicz – Absolwent Psychologii Uniwersytetu Wrocławskiego, od 1995 r. realizujący projekty szkoleniowe, wg autorskich programów i materiałów.

           

Opracowanie:

Biuro Wsparcia Rodziny i Przeciwdziałania Przemocy

w Departamencie Spraw Społecznych, Wdrażania EFS i Zdrowia

listopad 2017 r.

 

Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Toruń 9.10.2017r.Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Toruń 9.10.2017r.Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Toruń 9.10.2017r.Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Bydgoszcz 26.10.2017r.Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Bydgoszcz 26.10.2017r.Uczestnicy szkolenia „Praca z trudnym klientem – metody i techniki pracy socjalnej”, Bydgoszcz 26.10.2017r.

 


AdmirorGallery 5.0.0, author/s Vasiljevski & Kekeljevic.
BIP Kujawsko-Pomorskie konstelacje dobrych miejsc