Przejdź do treści
Wersja graficzna
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Instrukcja
TAB - Kolejny element
SHIFT + TAB - Poprzedni element
CTRL + F - Wyszukiwarka
ALT + (← / →) – poprzednia / następna (odwiedzona) strona
ESC - Anulowanie podpowiedzi
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

 

Koronawirus  

  • Start
  • Edukacja
  • Dyskalkulia - neuronalne podłoże, metody badania i terapii

Dyskalkulia - neuronalne podłoże, metody badania i terapii

Logo KPCEN w Bydgoszczy

15 listopada br. Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy zaprosiło nauczycieli różnych specjalności na wykład dr Małgorzaty Gut, kierownika Pracowni Poznania Matematycznego z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Dyskalkulia - neuronalne podłoże, metody badania i terapii.

 

Podczas dwugodzinnego webinarium ekspertka przedstawiła wyniki najnowszych badań na temat mózgowych podstaw i wczesnego rozpoznawania dyskalkulii. Zaprezentowała również rezultaty badań nad efektywnością treningów poznawczych za pomocą matematycznych gier komputerowych, np. Kalkulilo i Numbala, w  rozwijaniu podstawowych umiejętności numerycznych. Prowadząca wysunęła wniosek, że im wcześniej poddamy dzieci ćwiczeniom, zaproponujemy odpowiednie strategie uczenia się, tym większe są szanse na poprawę zasobów umysłowych.  Spotkanie zakończyła dyskusja panelowa oraz wskazówki dla nauczycieli, jak pracować z uczniami dysfunkcyjnymi, aby ułatwić im osiąganie sukcesów nie tylko w szkole, ale również w życiu codziennym.

 

Oprac. J. Prud

Czytaj więcej

© Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2014. Wszystkie prawa zastrzeżone