Przejdź do treści
Wersja graficzna
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Instrukcja
TAB - Kolejny element
SHIFT + TAB - Poprzedni element
CTRL + F - Wyszukiwarka
ALT + (← / →) – poprzednia / następna (odwiedzona) strona
ESC - Anulowanie podpowiedzi
Facebook Twitter Youtube Instagram Issuu Flickr

Koronawirus

Obwodnica Nakła

Obwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon Markowski
Obwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon Markowski

Nakło nad Notecią dołączyło do miast, w których dzięki budowie obwodnic wyprowadzono poza centrum uciążliwy dla mieszkańców tranzyt pojazdów. Uroczyste otwarcie nowej trasy odbyło się w piątek (4 września). Środki Urzędu Marszałkowskiego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego trafiły na realizację siedmiu tego rodzaju inwestycji. Budowa obwodnic trwa także w Inowrocławiu i Brodnicy.

 

- Uruchomieniem drogowego obejścia Nakła nad Notecią kończymy realizację serii tego rodzaju inwestycji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. W sumie przeznaczyliśmy na ten cel ponad 100 milionów złotych. Obwodnice to przede wszystkim gwarancja ograniczenia uciążliwego ruchu tranzytowego w centrach miast. Korzyści z realizacji tych inwestycji odczuwają zarówno kierowcy jak i mieszkańcy – mówi marszałek Piotr Całbecki.

 

W ramach budowy obwodnicy Nakła nad Notecią powstał 2,3 kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 241 obiegającej miasto od strony północno-południowej. W ramach zadania wykonano m.in. nowe wiadukty nad torami kolejowymi oraz nad ul. Rudki. Koszt realizacji wynosi 64 miliony złotych. Dofinansowanie z RPO to 50 procent. W lipcu oddano do użytku rondo przy ul. Poznańskiej wybudowane ze środków województwa i RPO. Ta inwestycja była warta 4,2 mln zł.

 

Wcześniej w oparciu o dofinansowanie RPO WK-P obwodnice powstały w: Brodnicy (zachodnia), Chełmnie, Mogilnie, Janikowie, Pakości i Mroczy. Budowy obwodnic, realizowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, trwają także w Inowrocławiu i Brodnicy. To inwestycje, które uwzględnia nasz Kontrakt Terytorialny (więcej).  Budowę obwodnicy Sępólna Krajeńskiego i Kamienia Krajeńskiego uwzględnia rządowy Program Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023.

 

Obwodnice finansowane z RPO WK-P

Miasto

Długość obejścia

Dofinansowanie z  RPO WK-P i budżetu województwa

Koszt realizacji

Brodnica

2,5km

23,1mln

49,6mln

Chełmno

3,7km

7,2mln

14,5mln

Mogilno

5,0km

15,4mln

30,7mln

Mrocza

4,2km

9,3mln

 

18,6mln

Janikowo

2,6km

10,1mln

20,9mln

Pakość

1,9km

3,4mln

7,0mln

Nakło nad Notecią

2,3km

32,0mln

64mln

Suma

21,3 km

100,5mln

205,3mln

 

Obwodnice realizowane przez GDDKiA

Miasto

Nr drogi krajowej

Długość obejścia

Koszt realizacji

Brodnica

15

1,7 km

48 mln

Inowrocław

15/25

19 km

359 mln

 

Beata Krzemińska

rzecznik prasowa Urzędu Marszałkowskiego

 

2 września 2015 r.

Obwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon MarkowskiObwodnica Nakła nad Notecią, fot. Tymon Markowski

 

 

 

Czytaj więcej

© Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Toruń 2014. Wszystkie prawa zastrzeżone