Aktualności

Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP
Fot. Szymon Zdziebło/tarantoga.pl dla UMWKP

Kujawy – zagłębie srebrnej turystyki

Kujawsko-Pomorska Organizacja Turystyczna, we współpracy z samorządem województwa i samorządami lokalnymi oraz instytucjami kultury i organizacjami pozarządowymi, przystąpiła do budowy marki turystycznej Kujaw. Projekt strategii promocyjnej, z hasłem promocyjnym „Kujawy – wszystko przed Tobą”, i wynikające z niego rekomendacje zostały zaprezentowane w środę (20 listopada) w Bydgoszczy, podczas spotkania z partnerami.

 

Dokument powstał pod patronatem marszałka Piotra Całbeckiego, w ramach projektu dofinansowanego z budżetu Ministerstwa Sportu i Turystyki. Jego stworzenie – poprzedzone inwentaryzacją walorów i  zasobów turystycznych, audytem potencjału markowego i warsztatami z udziałem kluczowych interesariuszy –  powierzono renomowanej krakowskiej agencji marketingowej Locativo, która wcześniej opracowała m.in. koncepcję turystycznego szlaku tematycznego dla Bydgoszczy TeH2O.

 

Osią projektu strategii i podstawową rekomendacją są Kujawy jako centrum srebrnej turystyki, z ośrodkiem w trójkącie Ciechocinek-Inowrocław-Wieniec Zdrój, w oparciu o istniejącą silną tradycję i solidną infrastrukturę uzdrowiskową. Osoby 50 plus, pokolenie silver tsunami, to coraz większa grupa świadomych konsumentów, dysponujących liczącymi się dochodami, otwartych na nowości, dbających o zdrowie. „Kujawy – wszystko przed Tobą” – tak brzmi adresowane do nich hasło promocyjne. Grupą docelową są dojrzali odbiorcy w kraju i zagranicą, również mieszkańcy naszego województwa

 

Locativo wymyśliła też dla nas cztery produkty, które powinny uczynić Kujawy bardziej rozpoznawalnym miejscem na mapie – to Święto Kujawskiego Słońca (długi weekend majowy, czas kwitnienia rzepaku), linia produktowa „Kujawski spichlerz”, piknik po kujawsku jako jedna z wizytówek regionu (mapka rekomendowanych miejsc piknikowych plus wypożyczania sprzętu piknikowego) i Przystanek Kujawy (tak będą się nazywać punkty informacji turystycznej z informacją piknikową, wypożyczalniami rowerów i autobusami zabierającymi w objazd po najciekawszych miejscach).

 

Strategia promocyjna dla Kujaw wpisuje się w naszą kampanię „Kujawsko-pomorskie konstelacje dobrych miejsc”, polegającą na sieciowym budowaniu oferty turystycznej i opowiadaniu o Kujawach i Pomorzu jako regionie, w którym turysta, w najlepszy dla siebie sposób, może skomponować własny szlak, wyznaczony przez interesujące właśnie jego punkty na mapie naszych atrakcji. Urząd Marszałkowski, wspólnie z innymi partnerami kampanii, od lat konsekwentnie angażuje się na rzecz jej realizacji i rozwoju.

 

Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego

 

20 listopada 2019 r.

Ostatnia aktualizacja: 21 listopada 2019 r.

 

Prezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKPPrezentacja projektu strategii promocyjnej Kujaw, fot. Filip Kowalkowski dla UMWKP