Sport

Informacja dotycząca projektu „Promocja Marki „Województwo Kujawsko-Pomorskie poprzez sport” – WND-RPKP.05.05.00-04-001/15

Zakończył się projekt realizowany przez Samorząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego pn. „Promocja marki Województwo Kujawsko-Pomorskie poprzez sport”  (2015 r.) Projekt miał na celu promowanie Województwa Kujawsko-Pomorskiego podczas imprez sportowych organizowanych przez stowarzyszenia i kluby sportowe  w naszym regionie.

 

Promocja województwa poprzez imprezy o zasięgu europejskim i światowym realizowana była między innymi przez: Kujawsko-Pomorski Związek Lekkiej podczas: Halowych Mistrzostw Seniorów w Lekkiej Atletyce, Copernicus Cup I Halowego Europejskiego Festiwalu Lekkoatletycznego, XV Europejski Festiwal Lekkoatletyczny; KS Stal Grudziądz podczas wyścigów UCI w kolarstwie torowym; TKK Pacific podczas wyścigów UCI w kolarstwie szosowym.

 

Województwo promowane było również przez kluby sportowe z regionu między innymi w trakcie rozgrywek o Mistrzostwo Polski w koszykówce kobiet i mężczyzn ( MMKS Katarzynki Toruń, KS Basket Bydgoszcz, Klub Koszykówki Włocławek), siatkówce mężczyzn ( Łuczniczka Bydgoszcz), wioślarstwie (AZS UMK Toruń, RTW Bydgostia oraz pozostałe kluby zrzeszone w Kujawsko-Pomorskiem Związku Towarzystw Wioślarskich) a także podczas imprez sportowych o ogólnopolskim zasięgu jak Półmaraton Świętych Mikołajów (organizowany przez Stowarzyszenie Maraton Toruński), VIII Bieg Piastowski ( organizowany przez OSiR Inowrocław), Regaty Żeglarskie ( organizowane przez Dobrzyński Klub Żeglarski) czy Plaża Gotyku ( ASZ UKM Toruń), rozgrywki o MP w Szermierce ( organizowane przez TKST Budowlani Toruń) oraz Speedway Best Pairs Cup (organizowany przez One Sport). Ponadto Województwo promowane było podczas imprez o zasięgu wojewódzkim np. Rajd rowerowy i piknik sportowy z okazji Święta Województwa (organizowany przez STS 2 Toruń), czy Grand Prix Województwa w Biegach Długich (organizowanych przez TK Timing Toruń).

 

W trakcie imprez objętych projektem prowadzono kampanie promocyjne, podczas których wykorzystano materiały promocji wizualnej w postaci banerów,  telebimów, roll-upów, afiszy, plakatów, zaproszeń, biletów oraz innych form, takich  jak „Kujawsko-Pomorski magazyn sportowy” produkowany i emitowany przez Telewizję Polską SA oddział w Bydgoszczy i „Muzyka i sport” program emitowany przez Rozgłośnię Polskiego Radia Pomorza i Kujaw, Wiadomości Sportowe emitowane przez Telewizję Toruń. W Promocji wykorzystano również media elektroniczne – strony internetowe organizatorów imprez.

 

Adresatami działań promocyjnych byli kibice sportowi, zawodnicy i trenerzy uczestniczący bezpośrednio w wydarzeniach sportowych jak i zainteresowani tą tematyką telewidzowie telewizji regionalnej i radiosłuchacze.

Całkowita wartość projektu wyniosła 1 000 000,00 zł, dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego 990 000,00 zł. oraz 10 000,00 zł z budżetu Województwa Kujawsko-Pomorskiego.

 
Projekt wpisuje się w strategię Rozwoju Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2007-2013. Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych produktów.

 

Projekt zakończono i rozliczono.